hårhårhår

Okej, ikväll har jag kommit fram till någonting. Har tänkt göra det här SÅ många gånger, men nu ska jag verkligen verkligen försöka klara det. Vill ni veta vad? Ja, klart ni vill. Jag ska helt enkelt börja ta hand om mitt hår. Vårda det. Låta det växa ut. Sluta platta det, sluta föna det, sluta färga det. Jag vet att jag inte kommer klara det, i alla fall inte utan plattången. Men nu är jag trött på det här. Jag hade en gång i tiden världens finaste hår, nu är det fan det äckligaste hår jag någonsin skådat. Mitt hår är idag ungefär en blandning av Robert Wells och en pudelrockares hår, fint! Vill verkligen, verkligen bli ljusare i håret men idag har jag verkligen tänkt till och insett att jag inte kommer kunna få det på ett bra jävla tag ändå. Så, jag väljer helt enkelt nu att bara vårda det och spara ut det.

Fan, är det bara jag som tror stenhårt på att vi frisörer förstör vårat hår mer än icke-frisörer? Vi kan allting om hår, vi lär andra hur de ska behandla sitt hår men vi själva sabbar våra år totalt..
Under mina 3 år på frisörlinjen testade jag på o göra massa med håret. Rakade ena sidan (det har nu växt ut till Lotta på bråkmakargatan-page, snyggt), gick från mörkbrunt till svart till ljusbrunt till svart, gjorde slingor i alla möjliga olika färger, klippte upp håret så jag fick 80-talsfrilla, provade 100 olika luggar, slingade lite till, färgade osvosv. Herregud vad mitt hår stått ut med.. PLUS att jag under gymnasietiden tuperade mitt hår sjukt mycket varje dag=använde 1 sprayflaska i veckan typ.. Inte konstigt att mitt hår inte mår bra. Nu är det ändring på det!

Ska verkligen försöka nu. Vill ha tillbaka mitt fina, långa, tjocka hår :(((( Ska blogga lite om det tänkte jag. Skriva hur det går, när jag köper produkter osv. Föra lite dagbok. För min egen skull. Kanske funkar bättre då tänkte jag? Haha, det här kan ju vara det mest onödiga, oseriösa, tråkigaste inlägget någonsin. Vet inte ens vad jag skriver. CIAO






Här var innan jag förstörde mitt hår totalt.. uhu

Kommentarer
Postat av: kim

mäh.

mycket mycket snyggare i mörkt färgat hår

2010-12-24 @ 23:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0