2006

Sitter och lyssnar på lite musik. Drömmer mig tillbaka till sommaren -06. Åh, minns ni hur bra allting var då? Minns ni hur kul vi hade den sommaren? Hur lyckliga vi var? Hur enkelt livet var? Minns ni alla dagar vid skejtarplan, alla kvällar i säbylund? Hur vi festade, drack oss fulla på 3,5or och nattbadade? Hur vi blev stoppade av polisen som tog all vår dricka haha. Minns ni när vi snodde öl från en badtunna på en vuxenfest? Hur vi stod och dansade och smugglade ner ölen i ryggsäcken samtidigt för att vara hemliga. Minns ni när vi alltid tog moppen och åkte och köpte glass på netto. När vi hängde på fjortisfester och cyklade hem i natten? Hur vi satt och lyssnade på Håkan Hellström och kent hela dagarna? Allt var så spännande. Så nytt. Så roligt. Åh, vi var så små, dumma, naiva men så himla lyckliga. Jag saknar den sommaren sjukt mycket. Det finns så mycket fina minnen. Saknar vårat lilla gäng.

Den här låten påminner mig så himla mycket om sommaren -06. Vi lyssnade alltid på den. Minns hur besvikna vi blev när den kom ut på radio två år senare i en helt annan, sämre version. Åh, den gamla var såååå mycket bättre. Vart finns den!?





Liten Nelle sommaren -06.


Kommentarer
Postat av: Jäny

Asså, visst fan va allt mkt lättare när man va liten?! Jag skulle verkligen vilja va typ sådär... 13 bast igen! Som du säger Nellepelle, allt va så nytt, så spännande!! PUSS

2010-08-04 @ 00:53:15
URL: http://jennystarfighter.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0